K čemu tyto výklady “odpuštění” slouží, je nasnadě. Zotročení lidí, ovládnutí jejich myslí, ale především k utlumení odporu při jejich okrádání o majetky a životy formou často až otrockých prací.
Na odpuštění je potřeba se podívat z jiného úhlu pohledu. Jako na opuštění. Opustit špatné pocity. Přestat se emočně trápit. Pokud se nechám nějakou nespravedlností, úrazem, zločinem na sobě spáchaném vnitřně sžírat, ničím se ještě mnohem víc. Vše špatné musí z emocí pryč. Jasně, že mě nedoroste uřízlá noha, nevrátí se mi to, oč jsem přišel apod. Ale nebudu se tím trápit uvnitř a začnu se učit s tím žít. Když ukřižovaný odpouštěl svým vrahům, také to neznamenalo, že ho vše přestalo bolet.
- Další finta parazitů přišla ještě s jedním termínem: “Nastav druhou tvář”. To už je ale opravdu velká zlomyslnost na nebohé věřící. Pokud mi někdo něco provede, tak si příště dám pozor, abych se nedostal do stejné situace znovu. Znáte to rčení: “Každý dělá chyby, ale jen blbec je dělá dvakrát.”
- Co považuji za obzvlášť důležité je to, že odpuštění nevylučuje trest. Nemůžete přeci nechat běhat gaunery po světě s tím, že jim každý bude donekonečna odpouštět a nastavovat druhou tvář!? Zásadní je v tom ale to, že to nesmí být pomsta. Pomsta vychází z vnitřních emocí. V emocích se křivdy držet nemají. Emoce budí jen další emoce a pak se to už prakticky nedá zastavit. Vím, je to těžké, stojí to spoustu sil a zvláště na počátku se to zdá nemožné. Ale je to pro další zdravý život nevyhnutelné.
- Pro zdravou společnost je zase důležité, aby gauner poznal, že dělá něco špatně. Hodně silná společnost pak zřejmě dokáže gaunery dokonce začlenit zpátky.
- Tady jen poznamenám, že dávné společnosti tyto “přestupníky”, psychopaty, šudry vykazovali ze svých občin. Staří Řekové všechny, kdo neměli “agios”, tedy stud a svědomí, vykazovali z polis.
Že to není až tak špatná představa, že?
František Sentenský (www.dccv.cz)